Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

bukan nak perleceh org melayu

memang patut org china lebih maju dari orang melayu,sebab musibab orang china kalau buat kerja dia buat sungguh sungguh walau pun kadang kadang dia kuat tipu,tapi sapa yang kena tipu sapa lagi melayulah.sebab apa kena tipu sebab kurang pengetahuan atau sebab tidak kisah.kita orang melayu ada bagusnya sifat nak tolong orang melau tetap ada walau pun tahu orang melayu ni ada kala kerja dia tak sebagus mana tapi action je lebih.itulah sifat orang melayu yaang telah di didik sedari kecil agar tolong menolong sesama.itulah hakikat sifat kita orang melayu yang harus kita terima dengan hati yang ter buka.al kisah lah sebuah kisah tentang melayu akulah tu orang melayu hari aku mulanya ingat nak repair kereta kat org china tapi memikirkan nak tolong melayu aku pun pergi kedai atau bengkel melayu,lagipun kalau gi kedai china dah tahu mesti kena tipu punya.masaalah aku brek krereta aku rosak ,bila tekan sampai bawah baru makan.duuklu aku dah repair pas tu jadi balik dulu katanya master pump yang rosak dah kena rm4oo lebih kurang masa tu aku dah dapat rasakan ada benda lain yang rosak tapi aku buat dek je saje nak tengok.
ini lah master pump kalau kia caren tu dalam 300 lebih gak le.so hari ni aku pu pergi le l
agi yang aku panas tu sebenar nya dia tak cakap kat aku pun apa yang rosak ,aku tak pernah jumpaectualy pomen yang pemalu macam ni.tunggu punya tunggu samapai lah pukul tujuh dia pun bagi tahu 'bang tak boleh siap le hari ni esok boleh siap.punyalah panas hati aku,pasal le kau x cakap awal awal tadi kalau tahu dari awal lagi aku balik tidur.pas tu aku tanya apa yang rosak ni benda ni
ini benda nya tah apa ke nama nye aku pun dah lupa lah.hari pun dah malam ku pun apa lagi baliklah dengan hati yang kecewa.