Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

berhenti merokok

semua orang tahu merokok boleh mengakibatkan serang jantung,baik kecil tua muda semua dah tahu dan bermacam cara dilakukan agar berhenti merokok ,walaupun harga rokok di naikkan orang tetep jugak membeli.
rokok satu ketagihan atau satu tabiat.ada orang kata merokok itu satu ketagihan an ada orang kata satu tabiat ,lepas minum je nak merokok asalkan manis je mulut rasa nak merokok.kenapa tak berhenti merokok,cakap memang senang tapi orang yang nak melakukan tu yang susah apatah lagi yang dah sampai tahap kronik 3 kotak satu hari.sebenarnya ada cara kalau nak berhenti kalau nak betul betul berhenti le kalau cakap je nak berhenti tapi beli tetap beli dh tu bila nak berhenti.pertama sudah pasti niat dengan penuh kesungguhan macam niat kita nak sembahyang tanamkan keazaman.rokok satu tabiat dan rutin harian sebab apa benda yang kita lakukan hari hari.katakan bangun pagi kita hisab rokok itu tabiat bukan ketagih sebenarnya tak percaya,percayalah.cuba kita fikir masa mula mula kita belajar merokok waktu bila,ari mana kita belajar merokok.rasa ingin mencuba tengok orang hisab nampak macam sedap kita pun cuba walau pun rasa asap tu pahit kita buat macam sedap tapi lama lama dah biasa dah x kisah pahit jadi sedap nak nak lepas makan.sekarang bila duit xade nak beli rokok mula rasa menyesal la pulak.kedua kalau rasa nak berhenti merokok tukarlahh kepada rokok daun nipah pas tu jangan minim air yang manis manis dan yang paling penting jangan beli rokok kalau nak hisap mintalah kat member hari hari minta kat member lama lama dia pun dah meluat tenggok muka anda ,anda pasti terasa punya lalu terasa di hati satu perasaan nak berhenti merokok