Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mandi sungai

teringat aku masa kecik kecik dulu di sungai ni lah tempat kami kawan kawan brmandi manda bermain kejar- kejar.dulu kat sini air nya dalam tak sesurut ini.tapi ni pun dah kira ok dah dari sebelum ni yang penuh dengan lumpur akibat pembalakan sekarang ni balak dah x ada air pun semakin dah semakin pulih.teringat jugak jugak kat teman teman yang sama bermain dulu ,sapa yang tenggok gambar ni mesti terkenang kisah lalu suka duka zaman kanak kanak.kini masa dah lama berlalu sedar x sedar usia semakin tua kawan kawan sekarang pun dah susah nak jumpa,dulu time hari raya boleh juga jumpa tapi sekarang hari raya nak tenggok batang hidung pun susah.itulah hakikat yang harus di terima apa bila dewasa tiba.masing masing si.buk dengan keluarga masing-masing.

dulu kat sini tempat menyelam ikan lubuk dia dalam sekarng lubuknya dah tiada lagi ada pun x dalam ikan kat sini pun dah x macam dulu,dulu kalau bosan bosan boleh gak memanah ikan sekarang habuk pun tarak.

namun ia tetap menjadi satu kenangan yang manis kepada teman teman yang pernah mandi kat sungai ini ketika dulu bermain berkerjaran sambil membaling selut sesama sendiri,kini semuanya tinggal kenangan yang pati menjadi sejarah buat teman teman yang kini hilang entah kemana.