Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mengapa

Alhamdulilah syukur kehadrat allah kerana memberikan kebahagia kepada aku,hidup aku aku walaupun taklah kaya mana tapi alhamdullilah walaupun kadangkala tercabar dengan berbagai dugaan alhamdulilah aku dapat harungi dengan mudah diatas pertolongan allah.kadang kadang rasa sedih bila melihat orang lain yang di timpa musibah yang bertimpa-timpa.
         tapi pada siapa yang sering ditimpa musibah tu jangan dikesal segala suratan yang telah menimpa kita,cuba kita fikir pada setiap apa yang menimpa pasti ada hikmah bila tiba masa baru kita sedar bertapa allah maha mengasihi.
      andaina ada diantarakita nanti berubah hala serta memungkiri janji jangan ada benci lantaran kegagalan dan menurut kata hati kita berdendam saling bermusuhan sakit menyakiti.agak agak sakit tak hati bila orang turis hati kita dengan sembilu agak agak benci tak bila tengok muka dia.mengapa perpisahan yang dipinta sedangkan dulu kata sayang, lautan api sanggup direnang tapi kini lain pulak,tak tahu kenapa itulah jawapan yang didengar dari orang yang dah mula benci.susah nak cakap walau sayang tu masih ada.agak agak apa yang membuatkan perhubungan itu terputus di tengah jalan walau setiap pasangan berazam ingin hidup semati akhir hayat.orang ketiga mungkin salah satu sebab,tidak serasi kenapa?.bagi yang bercinta mungkin taklah sepedih yang telah berkahwin.bila tengok orang dah berkahwin bercerai rasa sedih jugak bukan apa kesian kat anak anak masa depan diaorang.tapi kalau hati dah tewas dengan hasutan amarah otak pun dah jadi beku dah takleh nak fikir lagi.nak kata suratan atau kesilapan diri sendiri yang pasti yang baik dari allah yang buruk dari kita sendiri
[