Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bukan cerita tong sampah

Suatu hari seorang guru menulis diatas papan tulis
81×8=7
2×8=16
3×8=24
4×8=32
5×8=40
6×8=48
7×8=56
8×8=64
9×8=72
10×8=80

Setelah selesai menulis ia melihat pada murid murid nya dan mereka semua mentertawakannya
Sebab jawaban kalian 1×8 =7 itu SALAH
Kemudian sang guru berkata;
Saya sengaja menulis jawabannya salah dalam perkalian yang pertama
Kerana saya mahu kamu belajar sesuatu yang sangat PENTING.

Ini untuk membuat kamu mengerti bagai mana dunia memperlakukan engkau
Engkau dapat melihat saya menjawab BENAR sebanyak sembilan kali
Tapi tidak ada di antara kalian memuji saya
Semua malah mengkritik saya
Kerana satu jawaban salah

Jadi inilah yang harus kalian sedari
Dunia tidak akan memuji kalian untuk hal-hal baik yang kalian lakukan jutaan kali
Tapi dunia akan mengkritik dan menteryawakan kalian untuk satu kesalahan yg kalian lakukan.

Tapi jangan lah berkecilhati terus bangkit diatas tertawaan dan kritikan

Kuatkanlah hati mu