Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pulau pangkor malaysia

semasa melawat pulau pangkor

felda sungai klah

hot spring sungkai perak malaysia

kubur Datuk Panglima Garang

kampung ulu senduk taiping perak malaysia.

BUKIT LARUT(MAX WELL HILL, TAIPING PERAK MALAYSIA

pasar kemboja parit buntar perak

berbagai jualan borong dan retail

Sportrim murah

Jalan cari sportrim murah , org kata kat klang murah aku buat tinjauaan ke klang sevey beberapa kedai semua tapi haega sama je tapi kat depan carrfore tu ok jugak tak macam rawang ada saje caj skru la apa lagi la

P1 oh p1 max

Potong jangan tak potong itu lah slogan yang popular ketika dulu oleh p1 .kini semuanya dah jadi kenyataan.ramai pelangan p1 dah merunggut dengan service yang tak memuaskan .sebenarnya aku juga salah seorang dari penguna p1 max dan aku juga mengalami masalah yang sama dengan sesetengah penguna yang lain.tapi apakan daya tiada apa yang dapat dilakukan.Alhamdulilah aku cepat sedar yang bil p1 ni sebenarnya tetap berjalan walaupun telah di terminet.terima kasih pada kerana banyak memberi ilmu tentang bagaimana nak menyelesaikan masalah dengan p1 ni.

Bengang memang bengang tapi dah tersilap kena juga mengaku.dari terus membiarkan ia berterusan lebih baik selesaikan dari dibelengu fikiran dengan p1 ni.bil aku masa aku setelkan kira kira mencecah 700 rm.mula mula aku email kan p1 pas tu terus dia call dan bagi discount dia suruh bayar kat hq kat pj kalau nak discount.kalau nak potong tolong bawak modem sekali.niat mula mula memang nak potong tapi bila sampai kat sana , dia cakap kalau nak potong kena bayar sampai 700 no discount so terpaksalah aku kata saya nak actived balik , boleh pulak dapat kurang.

Malas nak balah dengan kerani kat counter tu aku pun tanya berapa boleh kurang, kira punya kira dia kata rm261 denga penuh kecewa aku pun bayar jelah dari pada kena 700 .walau pun qota dia cepat penuh belum sampai 14 hari aku terpaksa guna juga nasib badan.apa pun p1 tetap tak memuaskan dari segala galanya, mungkin satu hari aku akan potong juga


Petua agar anak ikut cakap ibubapa

Petua Agar Anak Ikut Cakap Ibubapa
1. Setiap pagi, sebelum pergi sekolah, anda berdiri di belakang anak dan kedua-duanya (anak dan ibu atau bapa) menghadap kiblat.
2. Letakkan kedua-dua telapak tangan ibu/ayah yang dirapatkan atas kepala anak tanpa sentuh kepala lebih kurang 1 inci dari rambut.
3. Bacakan al Fatihah dan Alam-nash-rah ... hingga habis.
4. Niat dalam hati mohon pada Allah: "Ya Allah permudahkanlah anak aku ini untuk belajar dan diterangkan hati, lembutkan hati dan ditetapkan iman dan mohon anak aku ini mendengar cakap ibu bapanya".
5. Kucup dahi anak dan biarkan dia pergi ke sekolah. Telapak tangan anda (ibu/bapa) ada aura dan gunakannya sebaik-baiknya.

Halal atau haram la coffee

Pening kepala memikirkan halal atau haram kah coffee la ni bila tenggok kat media sosial ni kata haram tapi bila checkkat jakim halal pulak diminum apa pun buatlah kaji selidik sebelum sebar setiap sesuatu yang belum pasti jgn terus berkongsi tanpa usul periksa
http://www.halal.gov.my/v3/index.php/ms/direktori-halal-malaysia

air terjun


Tuba ikan kat bukit tok kari

Kawasan di periksa terlebih dahulu sebelum 
Tuba di tuangkan
Akar tuba di ketuk
Setia menunggu ikan timbul
Memerah akar tuba untuk mendapatkan getahnya
Akar pokok tuba

Suasana hari raya

Keluarga mohdila, masmfaizal
My 
Family
Menantu 
Pakcu sekeluarga
Peeja dan sharipah
Keluarga pakya

Anak anak kami

Mas and husband
Denis, azim, ila, mas, zana
Keluarga mentua hakim
Mengziarahi pusara ayahnda di pagi raya
Zana bersama keluarga
Satu keluarga namun masih yang tiada kat sini
Kerana beraya rumah mentua
Teruna dan dara

Pasar kemboja

Alang alang balik.aku yang balik dari kuala lumpur terus ambil peluang pergi kepasar kemboja yang terletak di garisan sempadan perak dan pulau pinang.kalau bab nak membeli belah kat sini memang menarik dengan berbagai fesyen tudung dan baju kurung dan banyak lagi dengan harga yang berpatutan tapi yang tak bestnya kesesakan lalu lintas yang kritikal dan suasana tempat berniaga yang kurang dari segi keselamatan pengunjung.
Salah seorang pengunjung sedang memilih pakaian disebuah gerai menjual baju kurung

Csekitar pasar kemboja parit buntar, perak

Bab ni yang paling tak disukai , kalau nak pergi kena pergi lepas kalau tak nak menghadapi kesesakan lalu lintas dan masalah parkir
Kedai menjual tudung yang membuatkan anda jadi tak keruan mana satu nak beli akhir nya 
Satu pun tak beli.aku yang balik dari kuala lumpur ke kampung datang sini ingatkan org rumah nak kasi borong rupa rupanya 2 helai aje buat karen betulah.tapi adalagi yang menarik kat sini yang mungkin tak ada kat tempat lain, anda boleh pergi 3 negeri dalam masa 5 minit, sebelah sana pulau pinang sebelah sini kedah tengah2 perak.

Gua senduk

My xpdc ke gua senduk
Hadapan pintu gua

Permandangan dalam gua
Air terjun di bawah gua
Jika anda ingin kesana anda boleh menyusuri sungai tapi berhati hati dengan binatang buas
Kerana ketika kami menyusuri sungai kami ter jumpa tapak kaki harimau
Jalan darat anda boleh melalui jalan ini sampai ke sebuah pondok usang
Tapak kaki pak belang

Permandangan dari bukit gua senduk

Pondok usang yang sepi dan tak lagi di gunakan , dari pondok ini anda boleh melalui denai dan menyusuri sungai

Mesin jahit

Semalam lepas balik kerja tak tahu nak pergi mana nak balik rumah rasa macam awal lagi so ambil keputusan pergi jalan kat eonbig lah ingat nak beli barang kat diy sebelum aeon big tu.ah tak jadilah masuk dalam dululah.pusing punya pusing kat bahagian eletical punya barang tiba tiba aku terpandang satu mesin jahit kat satu sudut yang tertuli promosi rm 170 murah bebenor ni bolehbeli ni lagu pun bibi aku memang dahlama nak beli mesin jahitni cuma modal jetak cukup so terpaksa tanguh dulu.
Bila dah harga murah aku apa lagi terus panggil sorang saleman yang muka macam pakistan yang tak berapa reti bahasa melayu.diapun bagi tahu aku sebab musabab kenapa harga mesin ni murah, rupa rupanya dia punya pedal tak ada , so aku pun ambil masa kurang  lima minitberfikir nak beliketak nakkalautakbelirugi mana nak dapat peluanghargamurah macamni so aku pu ambil keputusan untuk beli.
Balik aku pun jari mana boleh dapatkan pedal mesin jahit ni puas aku goolge tapi satu pun tak ada jawapan di manaboleh aku dapat kan.semalam aku balik kerja terus pergi jalan pasar habis semua kedai aku pergi habuk pun tarak.
Dalam perjalanan balik singah kat chow semua lorong aku masuk ada jumpa satu kedai kat lorong hajj taip dekat gm depan sikit barang memang banyak tapi barang yang aku nak tak ada terpaksa le aku balik dengan perasaan hampa, nampak gayanya esok aku nak kena pergi service sentrallah.

Kuala woh

Balik kampung duk kat rumah asyik layan tv sampai naik biol kepala dengan bahang tatap zink membakar hingga kring kerongkong dubuat nya , tiba tiba terlintas di fikiran, kalau dapat mandi kat lata ke air terjun ok jugak.

Apa lagi aku pun buat lah cadangan ngajak pergi mandi kat tapah , kuala woh .tanpa teragak agak dia orang pun setuju aku tahu dia sebenarnya boring jugak asyik terperat kat rumah depan tv , kejap tidur kejap bangun.

Sebenarnya aku pun tak pernah datang sini walau pun aku anak kelahiran negeri perak, inilah kali pertama aku datang ke kuala woh ni, walau pun sering lalu kat jalan ni masa aku duk kat cameron highland dulu.

Pekara pertama yang aku kagum apabika datang kesini ialah gunung berapi tersembunyinya yang agak unit untuk di hayati.berbeza dengan kolam air panas yang sering aku kunjungi .kolamnya bersebelahan dengan air sungai yang mengalir.

Kalau dah mandi dan terasa sejuk bolehlah ke kolam air panas untuk memanaskan badan.seronok jugakdatang kat sini walau kesuntuk kan masa aku puas hatilah datang sini dengan sungai nya lebar dan deras airnya lagi dalam tak seperti tempat lain yang airnya kebanyakan dah cetek begitu juga dengan sampah sarap.