Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

pulau pangkor malaysia

semasa melawat pulau pangkor

felda sungai klah

hot spring sungkai perak malaysia

kubur Datuk Panglima Garang

kampung ulu senduk taiping perak malaysia.

BUKIT LARUT(MAX WELL HILL, TAIPING PERAK MALAYSIA

pasar kemboja parit buntar perak

berbagai jualan borong dan retail

Mesin jahit

Semalam lepas balik kerja tak tahu nak pergi mana nak balik rumah rasa macam awal lagi so ambil keputusan pergi jalan kat eonbig lah ingat nak beli barang kat diy sebelum aeon big tu.ah tak jadilah masuk dalam dululah.pusing punya pusing kat bahagian eletical punya barang tiba tiba aku terpandang satu mesin jahit kat satu sudut yang tertuli promosi rm 170 murah bebenor ni bolehbeli ni lagu pun bibi aku memang dahlama nak beli mesin jahitni cuma modal jetak cukup so terpaksa tanguh dulu.
Bila dah harga murah aku apa lagi terus panggil sorang saleman yang muka macam pakistan yang tak berapa reti bahasa melayu.diapun bagi tahu aku sebab musabab kenapa harga mesin ni murah, rupa rupanya dia punya pedal tak ada , so aku pun ambil masa kurang  lima minitberfikir nak beliketak nakkalautakbelirugi mana nak dapat peluanghargamurah macamni so aku pu ambil keputusan untuk beli.
Balik aku pun jari mana boleh dapatkan pedal mesin jahit ni puas aku goolge tapi satu pun tak ada jawapan di manaboleh aku dapat kan.semalam aku balik kerja terus pergi jalan pasar habis semua kedai aku pergi habuk pun tarak.
Dalam perjalanan balik singah kat chow semua lorong aku masuk ada jumpa satu kedai kat lorong hajj taip dekat gm depan sikit barang memang banyak tapi barang yang aku nak tak ada terpaksa le aku balik dengan perasaan hampa, nampak gayanya esok aku nak kena pergi service sentrallah.

Kuala woh

Balik kampung duk kat rumah asyik layan tv sampai naik biol kepala dengan bahang tatap zink membakar hingga kring kerongkong dubuat nya , tiba tiba terlintas di fikiran, kalau dapat mandi kat lata ke air terjun ok jugak.

Apa lagi aku pun buat lah cadangan ngajak pergi mandi kat tapah , kuala woh .tanpa teragak agak dia orang pun setuju aku tahu dia sebenarnya boring jugak asyik terperat kat rumah depan tv , kejap tidur kejap bangun.

Sebenarnya aku pun tak pernah datang sini walau pun aku anak kelahiran negeri perak, inilah kali pertama aku datang ke kuala woh ni, walau pun sering lalu kat jalan ni masa aku duk kat cameron highland dulu.

Pekara pertama yang aku kagum apabika datang kesini ialah gunung berapi tersembunyinya yang agak unit untuk di hayati.berbeza dengan kolam air panas yang sering aku kunjungi .kolamnya bersebelahan dengan air sungai yang mengalir.

Kalau dah mandi dan terasa sejuk bolehlah ke kolam air panas untuk memanaskan badan.seronok jugakdatang kat sini walau kesuntuk kan masa aku puas hatilah datang sini dengan sungai nya lebar dan deras airnya lagi dalam tak seperti tempat lain yang airnya kebanyakan dah cetek begitu juga dengan sampah sarap.